Rhodos, week 1

Sjonge wat vliegt de tijd, zijn er zomaar alweer twee weken Rhodos voorbij…… natuurlijk hebben we niet stilgezeten, maar ik heb gewoon de tijd ook niet genomen om wat blogjes te schrijven om jullie te laten meegenieten!!!! Dus nu een lange blog, met alles wat we hebben gezien en gedaan met natuurlijk wat bijbehorende foto’s!!!!

Na een heerlijk vlotte vlucht kwamen we aan op het vliegveld, snel de koffers bij elkaar gevonden, gelukkig een karretje gepakt en naar buiten, gelukkig herkenden we Wilma meteen, bij haar huren we het onderkomen en ze brengt ons er ook naartoe. Wat een luxe! Zoveel beter dan wachten tot iedereen in een overvolle bus geklommen is en dan langs 86 hotels rijden voor je op je bestemming bent….

Het was een lekker ritje dwars over het eiland en toen kwamen in een prachtige villa in het plaatsje Afandou. Pas de volgende ochtend konden we goed zien waar we precies terecht waren gekomen…

We zijn eerst naar het dorpje zelf gelopen, best nog een flinke wandeling, maar het is hier heerlijk weer, het waait flink en de temperatuur is heel prima uit te houden.

De volgende dag werden we door Wilma opgehaald om naar Ialyssos te gaan, waar een huurauto voor ons klaarstond. Ideaal. We zouden een rondje noord doen met als laatste stop de Lidl, want ja, er moeten natuurlijk wel boodschappen gedaan worden, want met zo’n enorme keuken wil ik wel zelf grieks koken natuurlijk!

We waren al bijna in Kremasti, dus daar zijn we even langsgereden, even naar Marianna, de broer van Yorgos (van “ons” Griekse restaurant vroeger op de Terp). Zij heeft een kantoorboekwinkeltje maar ook knutselspulletjes, dus wat lollige dingetjes gekocht en gevraagd of haar broer kwam, die komt ergens de 22e, dus wie weet!

Toen naar Monte Smith, de Akropolis van Rhodos, mooi weer, voor ons lang geleden maar voor de kids natuurlijk de eerste keer. Hoe zouden zij het vinden, die stapel stenen? Gelukkig vonden ze het interessant en mooi en leuk, want ze hadden al heel wat gezien in de film van Bassie en Adriaan 🙂

We besloten om eerst maar boodschappen te doen en dan verder te zien wat we nog wilden gaan ondernemen, want eigenlijk waren we allemaal een beetje moe, misschien toch even wennen aan de andere omgeving en andere bedden enzo…. Eerst de Spar en toen de Lidl leeggekocht en met een volle auto weer naar Afandou.

Even wat eten en toen bedachten we dat het bijenmuseum wel erg leuk zou zijn, dat vonden de kinderen ook heel interessant, want tijdens een schoolreisje waren ze ook eens bij een imker geweest. En het was ook echt heel leuk, helemaal niet duur en de kinderen konden de bijen aan het werk zien door “glazen” bijenkasten. In het winkeltje nog allemaal lekkere dingen gekocht, je kon het zo gek niet bedenken, of het was met of door honing gemaakt, leuk!

Hierna reden we door naar Faliraki, ik wilde naar het klooster Profitis Ammos, dat vonden we eigenlijk heel vlot. De kinderen en in gingen uit de auto, want we wilden zelf weleens de reden zien waarom dit klooster zo bekend is. Er lopen namelijk een heleboel pauwen rond, de kinderen vonden het prachtig, ik ook trouwens, ik vind het prachtige dieren. De locatie was ook bijzonder mooi..

Toen vonden de kids het allemaal wel genoeg en gingen we lekker naar huis, beetje in de tuin spelen. De volgende dag gingen we eens kijken hoe het zwembad is, dat is niet op “ons” complex, maar bij het hiernaast gelegen Argiro. Nou, helemaal geweldig, een grote speeltuin, een ligweide, een bar en een heerlijk zwembad. Hier hebben we ons dus heerlijk vermaakt.

En hoe we die dag afsloten? Net als (bijna) elke ander nederlander……met een kater….. 😦

“De dag erna” lekker rustig aan gedaan, beetje in de tuin gespeeld en lekker buiten gegeten, maar de volgende dag gingen we weer op pad. Met de bus naar de stad. De bushalte is hier maar een paar stappen verderop, zo ideaal! En de bus kwam zo ongeveer nog op de aangegeven tijd ook, heerlijk met airco en nog wel een paar plekjes over. We hadden al hele angstige visioenen van overvolle bussen, maar dit was perfect. We waren snel in de stad en daar was het stil!

Nou waren we ook best vroeg, het werd later wel wat drukker, maar (gelukkig) geen gekkenhuis, zoals het we ook weleens hebben meegemaakt. Nu kon je lekker rustig slenteren en alles bekijken, weer nieuwe dingen ontdekt en wat “urban exploring” gedaan, ik zit al jaren verliefd te kijken naar dat “turkish mansion” , op het plein voordat je naar de ridderstraat gaat. Nu stond er een hek open, dus daar zijn we maar even doorheen geglipt, en er stond ook nog een deur open, nou ja, binnen was het een benden en alleen maar stutpalen, niet mooi…..maar verder, ja prachtig!

Natuurlijk even wat gedronken bij Eros, onze “vaste” stek in de oude stad en later een pita gyros gegeten bij Rozani, een onwijs lekker gyrostentje in het nieuwe gedeelte, maar op een heerlijk hoekje met leuke uitzichten. Door het lekkere weer was het nu super om te wandelen en buiten te zitten, zo lekker hebben we het zelfs nog nooit gehad!

De bus terug ging heel soepel, nadat we de kaartjes hadden gekocht (vijf euro voor met zijn vijven!) kwam de bus al snel en die was hartstikke leeg. We hadden gezegd dat we bij “golf course” wilden worden afgezet, want ja, aan de andere kant van de tuin ligt het golfterrein al. Maar wat we niet wisten, dat we aan het strand werden afgezet, wel ter hoogte van ons huis, maar dus met het golfterrein ertussen! Toen moesten we er dus helemaal omheen lopen en dat was geen pretje! Toen was het natuurlijk wel het heetst van de dag, maar dan nog, een lekker windje en niet al te heet, het was te doen, al waren we allemaal blij toen we de vlaggen zagen van het supermarktje dat aan het einde van “onze” tuin ligt…..

Na al dat lopen van gisteren zijn we toen maar lekker weer een dagje naar het zwembad gegaan, even lekker relaxen, de kinderen zijn het water niet uit te slaan, alhoewel, ze vinden de speeltuin ook geweldig, dus daar zitten ze ook graag. Maar zwemmen is het toch helemaal! Die avond hebben we wel heerlijk gegeten, visjes uit de oven, het schoonmaken vond ik nou weer niet zo’n lekker klusje, ik haat schubben! Mja, het was absoluut de moeite waard.

En zo hebben we ons door de eerste week Rhodos heengeworsteld 🙂

Laat een leuke krabbel achter!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )